عصر آذربایجان

گزارش خبر

علت توقف پروژه ‌هاي مسکن مهر و ملي آذربايجان‌غربي چيست

علت توقف پروژه ‌هاي مسکن مهر و ملي آذربايجان‌غربي چيست

1403/03/15

گروه گزارش: رئيس اداره نظارت بر طرح‌هاي مسکن و بازآفريني شهري آذربايجان‌غربي گفت: عدم همکاري بانک‌هاي خصوصي و مردم و نهادهاي حمايتي، همچنين مشکلات اختصاصي زمين در شهرهاي مياندوآب و پيرانشهر از دلايل توقف برخي از پروژه ها است.


پس از ديدن ساختمان‌هاي نيمه‌کاره پروژه‌هاي مسکن مهر و نهضت ملي به سراغ اداره راه و شهرسازي آذربايجان‌غربي رفتيم تا علت را جويا شويم.
تورج طيبي‌فر، رئيس اداره نظارت بر طرح‌هاي مسکن و بازآفريني شهري اظهار داشت: تعداد پنج پروژه مسکن مهر در شهرک گلمان اروميه، چهار پروژه در منطقه گلشهر اروميه، يک پروژه در مهاباد و يک پروژه در شاهين دژ که مجموع آنها به 11 پروژه مي‌رسد، به دليل عدم همکاري مردم به صورت ناتمام و نيمه کاره باقي مانده و ما علاوه بر تسهيلات بانکي، حاضر به ارائه کمک‌هاي ويژه جهت تکميل اين پروژه‌ها هستيم، قبلاً 42 ميليارد تومان کمک براي اتمام پروژه‌هاي ناقص صورت گرفته اما شرط آن آورده مردمي بوده و نزديک به صد ميليارد تومان نيز درخواست کرده‌ايم که کمک هزينه تکميل ساخت و ساز و آسانسور شرکت‌هاي متقاضي باشد.وي افزود: قرارگاه امام حسن(ع) و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) دو کارگزار طرف حساب ما در استان بوده که به دليل کندي يا توقف در پروژه‌ها، همکاري خود را با ستاد اجرايي فسخ کرده و همکاري با قرارگاه امام حسن(ع) نيز در دست بررسي است که امکان ورود مستقيم خود ما به کار وجود دارد اما علت کندي روند پروژه سايت غدير گلمان نيز به خاطر همين بدقولي کارگزاران استان است.
مشارکت کميته امداد و بهزيستي در ساخت مسکن نزديک به صفر است!
طيبي‌فر در خصوص تعداد زمين‌هاي اختصاص يافته به مسکن ملي گفت: در کل 4250 هکتار زمين شناسايي کرده‌ايم که حدود 1815 هکتار آن وارد سامانه شده و با قابليت ساخت تقريباً 135 هزار واحد مي‌توان در اين اراضي ظرفيت زمين را استفاده کرد، تعداد پروژه تعريف شده تقريباً 2017 پروژه بوده با قابليت ساخت 33 هزار واحد مسکوني که نياز مسکن بر اساس تعداد ثبت نام‌ کنندگان و واجدين شرايط را تأمين مي‌کند و طبق آمار 22 هزار و 227 نفر واريز وجه بالاي چهل ميليون تومان کرده که ما به اين افراد، متقاضي موثر مي‌گوييم، براي اين تعداد تأمين زمين انجام گرفته است.رئيس اداره نظارت بر طرح‌هاي مسکن و بازآفريني شهري استان اظهار داشت: عملکرد کميته امداد و بهزيستي در زمينه حمايت مددجوها نزديک به صفر است، مددجويان کميته امداد و بهزيستي با داشتن کد شناسه مددجويي از ارگان‌هاي مربوطه ي مذکور، در سامانه طرح نهضت ملي براي ما به عنوان مددجو شناخته شده و اين گروه از تامين آورده اوليه معاف بوده اما به اين معنا که تکليف از مددجو برداشته و بر گردن ارگان حمايتي خواهد بود، تا به امروز حمايت بهزيستي در قبال تعداد مددجويي که تخصيص پروژه کرده حدود 6 درصد و کميته امداد صفر بوده است.وي ادامه داد: طبق شرايط فوق، پس از مدارا با برخي مددجويان که خود پيگير بوده اما طي مراحل چندگانه قادر به پرداخت آورده اوليه نبوده اند، بارها مجبور به رد درخواست و جايگزين کردن متقاضيان ديگر شده ايم، عدم پرداخت آورده اوليه مردمي سبب توقف پروژه خواهد بود.
بانک‌هاي خصوصي اظهار بي اطلاعي مي‌کنند!
طيبي‌فر اضافه کرد: در خصوص مساکن حمايتي عملکرد بانک‌ها واقعاً ضعيف بوده و از ميانگين کشوري 20 تا 30 درصد عقبيم، به غير از بانک‌هاي اصلي مسکن، ملي، صادرات و تجارت، مابقي که بانک‌هاي خصوصي هستند مشارکت ضعيفي داشته و حتي ابراز بي‌اطلاعي مي‌کنند.وي بيان داشت: کليت وام‌هاي ما 550 ميليون تومان بوده و براي شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت و روستاها هم سقف تسهيلات ما 350 ميليون تومان است.
زمين‌هاي اطراف مياندوآب زمين کشاورزي درجه يک و دو هستند
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از فارس،اين مقام مسئول بيان داشت: مياندوآب و پيرانشهر داراي مشکل حادتر نسبت به ساير شهرها هستند، علت عدم نتيجه‌گيري بهينه در مياندوآب، کشاورزي بودن زمين‌هاي اطراف شهر بوده که قابليت الحاق به محدوده، جهت تعريف کاربري مسکوني را ندارند، در اين شهر به ميزان 35 هکتار براي شهرک سازي تامين شده که نياز مسکن مياندوآب حل شود، در حال طي کردن مراحل نهايي و در انتظار تأييد شوراي شهرسازي و معماري براي رفتن به سمت آغاز واگذاري هستيم.وي عنوان کرد: راه حلي که براي پيرانشهر اختصاص داده شده موضوع شهر لاجان است که زمين به اندازه کافي حدود 56 هکتار با قابليت ساخت 1200 واحد تامين شده و به متقاضياني که در پيرانشهر هستند اطلاع رساني شده است، هم‌چنين حدود 35 هکتار در منطقه گرده سور تامين زمين شده که در آن‌جا بتوانيم براي متقاضيان پيرانشهر، در صورت عدم درخواست براي لاجان، در قالب شهرک‌سازي، مشکل مسکن را برطرف کنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها