عصر آذربایجان

گزارش خبر

10واحد تولیدی و صنعتی راکد زنجان چگونه احیا شدند؟

10واحد تولیدی و صنعتی راکد زنجان چگونه احیا شدند؟

1402/11/07

آراز خبر- رئیس کل دادگستری زنجان از احیای 10واحد تولیدی و صنعتی راکد استان خبر داد و گفت:‌ در نتیجه این بازدید‌ها و جلسات منجر به احیای 10واحد تولیدی و اشتغال هزار و 142فر نیز فراهم شده است.

 ‌بيش از يک دهه از  عمر با برکت تشکيل ستادهاي اقتصاد در قوه قضاييه مي گذرد؛ جلسات اين ستاد در طول اين سال‌ها همواره با نظم و جديت خاصي برگزار شده که مسئوليت آن در پايتخت و ستاد قوه قضاييه با معاون اول عدليه است و در استان‌ها نيز به رياست رئيس کل دادگستري برگزار مي‌شود.

ستادهاي اقتصاد  مقاومتي در تهران، استان‌ها و شهرستان هاي مختلف کشور، حمايت از واحد‌هاي توليدي، احياي واحد‌هاي راکد و نيمه راکد و جلوگيري از تعطيلي شرکت‌هاي توليدي را هدفگذاري  کرده اند که برآيندها از موفقيت اين ستادها در اهداف برنامه ريزي شده دارند. 

دستگاه قضايي با تمام توان و جديت وارد شده تا همپاي دستگاه اجرايي کشور به توسعه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در کشور کمک کند. نگاه و راهبرد عدليه رفع موانع توليد و سرمايه گذاري است تا با کنار زدن قوانين و مقررات دست و پا گير در حوزه توليد و صنعت مشکلات واحدهاي توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل را کنار زده و به بهبود وضعيت اقتصادي و معيشتي مردم کمک کند. 

ورود عدليه به حل مشکلات کارخانجات، شرکت ها و کارگاه‌ها يکي از سياست‌هاو  راهبردهاي حجت‌الاسلام والمسلمين اژه اي از زمان حضورش در دستگاه قضابوده که باعث شده اين مهم با قدرت و جديت فزاينده‌اي دنبال شود؛ چنانچه  وي اخيرا، طي سخناني در نشست با صنعتگران، توليدکنندگان و کارآفرينان استان کرمان در روز (10 آذرماه) گفت: نقش توليد در جنگ ترکيبي براي خنثي کردن تحريم‌هاي ظالمانه، نقشي اثرگذار است، اما استنباط من آن است که در کل کشور و در ميان ما مسئولان، اين نقش، مجهول‌القدر مانده است؛ چنانچه به نقش اثرگذار توليد و اقتصاد در مقابله با تحريم‌ها، واقف‌تر باشيم، در آن صورت در وضع قوانين و‌ مقررات و‌اقدامات حقوقي و غيرحقوقي خود نيز متفاوت عمل مي‌کنيم

وي با بيان اينکه يکي از مشکلات شما فعالان اقتصادي و توليدي، آن است که نمي‌توانيد براي بنگاه‌هاي خود برنامه‌ريزي داشته باشيد و اين موضوع را مطرح مي‌کنيد که نمي‌دانيد با جابجايي يک دولت يا يک وزير يا يک استاندار، چه مقرره جديدي ابلاغ مي‌شود؛ گفت: در واقع يکي از مشکلات شما، عدم وجود سياست‌هاي روشن و شفاف و غيرقابل‌پيشبيني بودن شرايط است؛ شرايطي که با رفتن مديران تغيير مي‌کند.

رئيس دستگاه قضا، گفت: امروز يکي از معضلات شما فعالان اقتصادي و توليدي به ويژه فعالان حوزه معدن، موضوع بازار براي عرضه محصولات است؛ امروز توليدکننده و فعال اقتصادي براي صادرات محصول خود، با محدوديت‌هايي مواجه است از جمله اينکه در دستيابي به ارز حاصل از صادرات خود با مسائلي مواجه مي‌شود؛ گاهي نيز يک اشتباه در محاسبه، سبب صدور جريمه سنگين براي يک بنگاه توليدي مي‌شود؛ اين‌ها مسائلي است که بايد در جهت تسهيل امور فعالان اقتصادي، اصلاح شود.

در سال هاي اخير وحدت رويه دولت و قوه قضاييه باعث شده تا تعدادي قوانين و مقرارت دست وپاگير و حتي برخي مديران  ريسک ناپذير در کشور نيز نتوانند سد راه عرصه توليد و صنعت شوند. 

چنانچه علي بهادري جهرمي، سخنگوي دولت روز (سه‌شنبه 31 مرداد) در جريان نشست خبري خود با اصحاب رسانه، درباره تاثير ورود دستگاه قضا و پيگيري مشکلات حقوقي پروژه‌هاي توليدي راکد و نيمه راکد کشور در رشد توليد و اشتغال اظهار کرد: خوشبختانه اين حرکت مهم و موثر در کمک به احياي واحد‌هاي راکد و نيمه راکد که از زمان رياست آيت الله رييسي در قوه قضاييه آغاز شده بود همچنان با قوت و قدرت در قوه قضاييه دنبال مي‌شود. 

وي با بيان اينکه رئيس جمهور هم اکنون نيز که در قوه مجريه هستند از همکاري موثر قوه قضاييه در اين زمينه استقبال مي‌کند، تاکيد کرد: حتما با همکاري و همراهي همه قوا مي‌توان مشکلات را هرچه بيشتر از جلوي پاي بخش خصوصي و شرکت‌هاي غيردولتي برداشت. قطعا همکاري دولت و قوه قضاييه به تحقق رشد اقتصادي در کشور و ايجاد اشتغال پايدارو مولد براي جوانان مي‌انجامد.

10 واحد توليدي و صنعتي راکد امسال در استان زنجان احيا شدند

حجت‌الاسلام والمسلمين علي فرجي برحق، رئيس کل دادگستري زنجان در تشريح عملکرد 8 ماهه ستاد اقتصاد مقاومتي استان اظهار کرد: از ابتداي سال 1402 تاکنون اعضاي ستاد از 8 واحد توليدي و صنعتي بصورت ميداني بازديد کردند و همچنين براي بررسي مشکلات و موانع واحد‌هاي توليدي با 10 شرکت دانش بنيان نيز جلساتي برگزار شده است.

وي با اشابه به اسامي اين 10 واحد توليدي بيان کرد: شرکت سرجين بافت بهبهاني، الياف مهر مرکزي، مجتمع فولاد و نورد ابهر، فرآوري قير نگين ماهنشان، شرکت زر نوش سيوان، شرکت پايا بسپار رايکا، شرکت زيبا نور زنگان، شرکت بنادک، صنايع فرومو ليبون و شرکت کيميا سرام زرين نيز در 8 ماهه اخير احيا شده است.

رئيس کل دادگستري استان زنجان با بيان اينکه تمامي بازديد‌هاي ميداني از واحد‌هاي توليدي همراه با جلسه بررسي مشکلات و رفع موانع به همراه بوده و اين جلسات در محل خود شرکت و کارخانه با حضور اعضاي ستاد اقتصاد مقاومتي برگزار شده است.

وي خاطرنشان کرد: در نتيجه اين بازديد‌ها و جلسات منجر به احياي 10 واحد توليدي و اشتغال هزار و 142 نفر نيز فراهم شده است. 

مصطفي طاهري، نماينده زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي نيز بيان کرد: اگر مسئولان قضايي در صف و ستاد، در جهت تحقق شعار سال پاي کار بيايند، تاثيرگذاري گسترده‌تري نسبت به ساير سازمان‌ها و دستگاه‌ها در رفع مشکلات واحد‌هاي توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل خواهند داشت.

وي با بيان اينکه گفت: مشکلات برخي از واحد‌هاي توليدي و صنعتي راکد و نيمه راکد مربوط به مسائل حقوقي و قضايي است که با ورود دستگاه قضايي حل شده و اين واحد‌ها مي‌توانند با توان فزاينده‌اي به حرکت اقتصادي خود ادامه دهند.

نماينده زنجان و طارم در مجلس با اشاره به اينکه ورود و حمايت دستگاه قضا به مشکلات واحد‌هاي توليدي تعطيل و نيمه تعطبل در سال‌هاي اخير بسيار تاثيرگذار بوده است، گفت: عموما گرفتاري و مشکلات چنين کارخانه‌هايي به دست دستگاه قضايي باز مي‌شود.

وي تاکيد کرد: در استان زنجان هرنقطه ديگر از کشور که دستگاه قضايي وارد شده، مشکلات واحد‌هاي توليدي و صنعتي تعطيل و نيمه تعطيل حل شده و چرخ‌هاي واحد‌هاي توليدي از حرکت نايستاده است.

طاهري با تاکيد بر ضرورت اتخاذ وحدت رويه قوه قضاييه با دستگاه‌هاي اجرايي براي حل مشکلات واحد‌هاي توليدي و صنعتي گفت: در اين راستا آموزش و بروز رساني اطلاعات قضات در پرونده‌هاي اقتصادي بسيار موثرخواهد بود.

نماينده زنجان و طارم در مجلس تصريح کرد: برآيند‌ها نشان مي‌دهد، دستگاه قضا نمره قابل قبولي از حضور خود در رفع مشکلات واحد‌هاي توليدي راکد کسب کرده است.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها