عصر آذربایجان

گزارش خبر

کلاس بدون معلم در اردبیل نداریم

کلاس بدون معلم در اردبیل نداریم

1403/06/16

عصر آذربایجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید تلاش کردیم تا کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

 

 کلام‌الله صفري شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد پروژه مهر که با حضور معاون وزير و رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس در خانه معلم اردبيل برگزار شد، اظهار داشت: استان اردبيل با 265 هزار دانش‌آموز خود را مهياي آغاز سال تحصيلي مي‌کند و با همراهي مديران مدارس تمام مقدمات براي شروع سال تحصيلي در نظر گرفته شده است.

وي تصريح کرد: مديران مدارس بدون مرخصي در 2 هفته باقيمانده تلاش مي‌کنند تا نواقصات واحدهاي آموزشي را برطرف و نسبت به صدور ابلاغ معلمان، تکميل فرآيند ثبت‌نام دانش‌آموزان، کلاس‌بندي و همچنين رنگاميزي و شاداب‌سازي فضاي آموزشي اقدام کرده و تعميرات جزيي را در مدت باقيمانده به انجام برسانند.

مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل گفت: همکاران ما تلاش مي‌کنند تا در کنار کمک به تصحيح اوراق الکترونيکي پايه دوازدهم در شهريورماه، بررسي دقيقي را از کنکور استان انجام داده و نقاط ضعف و قوت را مورد توجه و دقت نظر قرار دهند.

صفري افزود: هر چند براي آموزش و پرورش هجمه سنگين در ارتباط با سوابق تحصيلي وارد شده، اما اين موضوع بايد به عنوان موفقيت آموزش و پرورش در طراحي و برگزاري آزمون‌هاي نهايي لحاظ شده و از اين عملکرد شايسته با علم و اتکان مناسب دفاع شود.

وي در ادامه خاطرنشان کرد: براي شروع سال تحصيلي کلاس بدون معلم نخواهيم داشت و در فرصت باقيمانده سازماندهي سرويس‌هاي مدارس، توزيع کتب درسي، تهيه لباس دانش‌آموزان و مسائل ديگر انجام مي‌شود تا مشکلات و دغدغه‌اي در اين حوزه نداشته باشيم.

مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل به پايين بودن سرانه فضاي آموزشي در استان و برخي شهرها تا 2 متر مربع اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون 6 هزار و 500 کلاس درس کمبود داريم که بايد به شکل درست و صحيح اين کمبودها با برنامه‌ريزي درست برطرف شود.

صفري به وجود 47 مدرسه تخريبي و کلنگي در سطح استان اشاره کرد و يادآور شد: اميدواريم با درايت مسئولان کشوري و استاني اين مدارس از فضاي آموزشي فعال کنار گذاشته شده و در کنار آن شاهد برچيده شدن کانکس‌هاي بالاي 10 دانش‌‌آموز در مناطق مختلف استان باشيم.

وي از تجهيز و مدرن سازي 65 مدرسه شبانه‌روزي در سه سال اخير خبر داد و اضافه کرد: در اين سه سال تلاش شد تا تمام تجهيزات و امکانات اين مدارس نوسازي شده و فضاي مناسبي را براي تحصيل دانش‌آموزان فراهم کنيم.

مديرکل آموزش و پرورش استان اردبيل از توسعه ساخت و سازها منطبق بر استانداردها و تکميل دارالفنون و ديگر مجموعه‌هاي آموزشي اشاره کرد و گفت: 2 هزار و 100 نفر کمبود نيرو داريم که تا سال 1404 با جذب نيروهاي جديد سعي بر رفع اين کمبود است و در کنار آن از محل مولدسازي، خيران، اعتبارات ملي و استاني و بسته‌هاي حمايتي دولت تکميل و افتتاح پروژه‌هاي متعدد در اهم فعاليت‌ها و برنامه‌ريزي‌ها قرار گرفته است.

صفري به کمبود فضاي دانشگاه فرهنگيان نيز به عنوان يک معضل اساسي اشاره کرد و افزود: انتظار مي‌رود با همراهي و همکاري خوب آموزش و پرورش اين کمبودها رفع و دانشجويان در سال تحصيلي جديد مشکلات و دغدغه‌هايي نداشته باشند.

به گزارش تسنيم، در اين جلسه مديران نواحي يک و 2 اردبيل نيز به کمبود شديد فضاي آموزشي در اين 2 ناحيه آموزش و پرورش اردبيل اشاره کرده و ضرورت برنامه‌ريزي براي رفع اين دغدغه‌ها را در کنار تلاش جدي براي توسعه فضاهاي آموزشي، بهسازي و شاداب‌سازي مدارس موجود را خواستار شدند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها