عصر آذربایجان

گزارش خبر

اجتماع اربعين مانور وحدت و نمايش قدرت مسلمانان

اجتماع اربعين مانور وحدت و نمايش قدرت مسلمانان

1397/08/06

گروه خبر: امام جمعه اردبيل با اشاره به اجتماع عظيم اربعين گفت: اجتماع عظيم اربعين مانور وحدت و اتحاد و نمايش قدرت مسلمان‌ها و همچنين تصوير هويت اصلي امت اسلامي و جوانان ما مي‌باشد.

آيت الله سيدحسن عاملي در خطبه‌هاي نمازجمعه هفته گذشته اردبيل با اشاره به اجتماع عظيم اربعين اظهارکرد: امام حسين(ع) ثروت و برکت عظيمي براي عالم اسلام است. 
وي افزود: اجتماع عظيم اربعين مانور وحدت و اتحاد و نمايش قدرت مسلمان‌ها و همچنين تصوير هويت اصلي امت اسلامي و جوانان ما مي‌باشد، تمام اقوام، نژاد‌ها و رنگ‌ها را امام حسين(ع) يک‌جا جمع کرده است.
امام جمعه اردبيل تصريح کرد: آمريکا مي‌خواهد ظرفيت تعدد قومي ايران را در مسير منافع نامشروع خود قرار دهد و با تحريکات قومي، کشور را به طرف از هم گسيختگي و منازعات قومي و انحيار ببرد ولي امام حسين(ع) همه سرمايه‌گذاري آنها را پنبه کرده است و بي‌جا نيست که کانال‌هاي نژادي فحش، ناسزا و استهزاء به امام حسين، به محرم و به عزاداران نثار مي‌کنند.
عاملي هويت جوانان را در عاشورا، محرم و اربعين دانست و بيان داشت: عشق به امام حسين(ع) مثل شيرازه کتاب، اوراق قومي ايران را محکم به هم مرتبط ساخته و واحد مجموعي درست کرده است. 
وي ادامه داد: درگذشته برنامه اين بود که ترکيه بزرگ و ايران، هر دو تجزيه شود. اين برنامه در ترکيه اتفاق افتاد و دولت عثماني از هم پاشيد ولي ايران عزيز ما به برکت امام حسين و ولاء اهل بيت سرپا ايستاده و تا آخر راست قامت خواهد ايستاد. نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: آمريکا اگر مي‌خواهد ميزان انسجام اقوام ايران را بسنجد به اربعين نگاه کند و بلکه رفته رفته شعارهاي جهاني امام حسين، اهل سنت را نيز به خود جذب کرده است و راهپيمايي اربعين به مظهر وحدت شيعه و سني تبديل شده است. 
خطيب جمعه اردبيل اظهار داشت: امام حسين به حق، نقطه اشتراک اهل سنت و شيعه است، امتياز بزرگ راهپيمايي اربعين اين است که رفته رفته به راهپيمايي اعتراض جهاني بر عليه استکبار جهاني تبديل شده و لذا از بيش از چهل کشور در اين راهپيمايي شرکت مي‌کنند و موضوع رو به تزايد است به همين جهت غربي‌ها شديدا اخبار اين راهپيمايي را سانسور مي‌کنند.
به گزارش عصرآذربايجان به نقل از فارس، وي افزود: رئيس اتحاديه راديو و تلويزيون عراق مي‌گويد رسانه‌هاي اروپا و آمريکا را با هزينه دولت عراق جهت انعکاس حماسه اربعين به عراق دعوت کرديم ولي هيچکدام نپذيرفتند.
نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه با اشاره به ماجراي قتل جمال خاشقچي گفت: موضع‌گيري‌هاي جزئي ترامپ بر عليه عربستان که اخيرا صورت گرفت نه به خاطر دفاع از عدالت، دفاع از مظلوم، دفاع از حقوق بشر و دفاع از آزادي بيان بلکه به خاطر انتخابات دو هفته آينده آمريکاست. 

منبع :

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

گروه‌هاي تکفيري توسط آمريکا و با کمک آل سعود فرماندهي مي‌شوند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: کشورهاي اسلامي همگي با يک دشمن مشترک به نام گروه‌هاي تکفيري و در راس آنها داعش روبه‌رو هستند که استکبار جهاني و صهيونيسم بين‌المللي صحنه گرداني آنها را با کمک آل‌سعود و مزدوران منطقه‌اي‌شان برعهده دارند.

خط مقاومت در منطقه شکست‌ناپذير است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل گفت: برخلاف نظر آمريکايي‌ها و برخي کشورها در باب حضور ايران در جنوب عراق بايد به صراحت گفت که اين حضور همراه با معنويت و اقبال خود عراقي‌هاست و به هيچ وجه با اسلحه و زور نيست.

آمريکايي‌ها نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: رأي به ترامپ افتضاح براي آمريکايي‌ها بود چرا که آنها ديگر نمي‌توانند مدعي دموکراسي در دنيا باشند.

دولت و مجلس به نقض برجام از سوي آمريکا واکنش نشان دهند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: از دولت انتظار مي‌رود در برخورد با صاحبان حقوق‌هاي نجومي خارج از نوبت و در اسرع وقت پرونده‌هايي را تشکيل و آن را تحويل مراجع قضايي دهند.

نمايندگان مجلس و دولت براي نرخ گاز در مناطق سردسير تصميم‌گيري کنند

امام جمعه اردبيل:
خروج

گروه خبر: امام جمعه اردبيل از نمايندگان مجلس و دولت خواست به خاطر شدت برودت هوا در مناطق سردسير و مصرف بيشتر گاز، براي برخورداري از تخفيف ويژه در نرخ گاز تصميم‌گيري نمايند.

9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: 9 دي روز وحدت و هماهنگي تمام سلايق سياسي در کشور بود.

اتصال راه‌آهن آذربايجان به استان موجب توسعه در منطقه مي‌شود

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل از دستور اخير دولت مبني بر ممنوعيت تخريب خانه‌هاي خريداري شده حريم شيخ صفي به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزاراني که چنين تصميماتي را به دولت القاء مي‌کنند، دولت محترم احتياج به هيچ دشمن ديگري ندارد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت بود

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از حاميان فلسطين و مقاومت و از دشمنان سر سخت صهيونيسم بود.

ترامپ دستورات خطرناکي براي اقتصاد و حقوق بشر صادر مي‌کند

امام جمعه اردبيل:
خروج

امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ به سرعت در حال محقق کردن وعده‌هاي انتخاباتي خود است و دستوراتي که براي اقتصاد و امنيت جهاني و حقوق بشر خطرناک است، صادر مي‌کند.

حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: حضور گسترده مردم در راهپيمايي 22 بهمن نشان از اقتدار ملت است.

ترامپ نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود در اين کشور است

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: ترامپ که سرنوشت اقتصاد، امنيت و فرهنگ دنيا را به دست گرفته نمادي از واقع‌گرايي آمريکا و برخاسته از واقعيت‌هاي موجود دراين کشور است.

کوچکترين امکان تقلب و تخلف در انتخابات کشور وجود ندارد

امام جمعه اردبيل:
خروج

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه اردبيل گفت: هر کس در صحت انتخابات جمهوري اسلامي ترديد ايجاد کند ظلم وحشتناک به مردم، نظام اسلامي و به کشور کرده و اين امر، تحميل بدترين هزينه به ملت و جايگاه بين‌المللي کشور است.

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها