عصر آذربایجان

گزارش خبر

گره ناگشوده مسکن ملي در آذرشهر

گره ناگشوده مسکن ملي در آذرشهر

1403/02/09

گروه گزارش: چندين سال از آغاز طرح مسکن ملي در آذرشهر سپري مي‌شود اما همچنان اين طرح بلاتکليف مانده‌ است و زميني براي متقاضيان ارائه نشده و مردم از اين وضعيت گلايه‌مند هستند. چندين سال از آغاز پروژه بزرگ مسکن ملي در شهرها و مناطق مختلف کشور گذشته است، برخي از ثبت نام کنندگان خانه و زمين خود را دريافت کرده‌اند و برخي مانند اهالي شهرستان آذرشهر همچنان پس از گذشت چندين ماه حتي خبري هم از زمين آماده شده نيست.

گروه گزارش:  چندين سال از آغاز طرح مسکن ملي در آذرشهر سپري مي‌شود اما همچنان اين طرح بلاتکليف مانده‌ است و زميني براي متقاضيان ارائه نشده و مردم از اين وضعيت گلايه‌مند هستند. چندين سال از آغاز پروژه بزرگ مسکن ملي در شهرها و مناطق مختلف کشور گذشته است، برخي از ثبت نام کنندگان خانه و زمين خود را دريافت کرده‌اند و برخي مانند اهالي شهرستان آذرشهر همچنان پس از گذشت چندين ماه حتي خبري هم از زمين آماده شده نيست.
آذر ماه سال گذشته بود که خبر گروه بندي متقاضيان مرحله اول طرح نهضت ملي مسکن آذرشهر منتشر شد. در خبري که در وزارت راه و شهرسازي منتشر شد، آمده بود؛ «طرح نهضت ملي مسکن آذرشهر قبلاً با اختصاص زمين‌هاي موجود راه و شهرسازي در شهرک بهاران شروع شده بود که از چندي قبل با طي مراحل اداري و قانوني، با اختصاص زمين از محل لوله‌سازي آذرشهر سرعت گرفت.
با انجام گروه‌بندي و قرعه کشي که در روزهاي آتي با حضور سرگروه‌ها و دستگاه‌هاي اداري ناظر انجام خواهد شد، ادامه طرح در زمين‌هاي اختصاصي لوله‌سازي عملياتي خواهد شد.اختصاص زمين براي ساير متقاضيان نيز در دستور کار قرار گرفته پيگيري و در حال طي مراحل اداري و قانوني است.
قابل ذکر است که با توجه به تلاش‌ها و پيگيري‌هاي مستمر صورت گرفته براي اختصاص زمين مناسب، زمين‌هاي تحويلي به متقاضيان محترم طرح نهضتي ملي مسکن شهر آذرشهر به لحاظ موقعيت در بهترين نقطه واقع شده و به لحاظ ريالي از ارزش منطقه‌اي خوبي برخوردار است.»اکنون پنج ماه از زمان انتشار اين اتفاق مهم سپري شده و خبري از مسکن ملي آذرشهر نيست؛ نه تنها زميني با موقعيت مناسب بلکه زميني تحويل داده نشده است.
به سراغ متقاضيان مسکن ملي اين شهرستان رفته و وضعيت را جويا مي‌شويم؛
آرزوي خانه‌دار شدن را با خود به گور مي‌بريم
يکي از متقاضيان مي‌گويد: چند سال از ايجاد پروژه مسکن ملي سپري شده اما همچنان خبري از زمين‌هاي اين پروژه در آذرشهر نيست.او ادامه مي‌دهد: اگر ما دارا بوديم و تمکن مالي داشتيم، هيچگاه در مسکن ملي ثبت‌نام نمي‌کرديم، گراني است و وضعيت مسکن اسفناک پس ما هم مجبور هستيم از طريق مسکن ملي صاحب خانه شويم.او مي‌افزايد: با اين روند تحويل زمين‌ها و گراني مصالح فکر مي‌کنم آرزوي خانه‌دار شدن را با خود به گور ببريم.
هنوز خبري از ساخت مسکن نيست
متقاضي ديگري نيز مي‌گويد: سه فرزند دارم و در اين شرايط گراني مستأجر هستم، هزينه مسکن ملي را با سختي بسياري جور کردم اما هنوز خبري نيست، محل‌هايي که قرار است مسکن ملي آذرشهر ساخته شود، مشخص شده و قول آن را هم داده‌اند اما تاکنون اقدامي انجام نشده است.او خاطرنشان مي‌کند: آذرشهر 3000 متقاضي واجد شرايط مسکن ملي دارد که در دو ماه اخير فقط براي 300 نفر زمين داده‌اند؛ پس ماها که بلاتکليف مانده‌ايم چه کنيم؟براي پيگيري بيشتر موضوع سراغ مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي مي‌رويم تا دلايل عقب ماندگي اين پروژه در آذرشهر را بررسي کنيم؛
روند واگذاري مسکن ملي در آذرشهر به هيچ وجه قابل قبول نيست
احمد موسوي در اين خصوص مي‌گويد: آذرشهر از شهرهاي مهم استان است، در سنوات گذشته به دليل محدوديت زمين واجد شرايط براي احداث مناسب مسکن ملي با مشکل جدي مواجه بوديم، بنابراين اولين بحث تأمين زمين بود.او ادامه مي‌دهد: خوشبختانه با پيگيري‌هاي انجام شده دو پروژه در حال پيگيري است؛ سايت پنج هکتاري لوله سازي که تمام شده و در حال آماده سازي است و 450 تا 500 نفر را در برمي‌گيرد و يک سايت 152 هکتاري شهرک مسکوني آذرشهر که به شوراي عالي شهرداري انتقال داده شده و ظرف چند ماه آينده مصوبه ابلاغ و کار آماده سازي منطقه آغاز مي‌شود.
موسوي متذکر مي‌شود: از مجموع سه هزار متقاضي واجد شرايط مسکن ملي در اين شهرستان، فقط براي 300 متقاضي زمين واگذار شده و اين روند به هيچ وجه قابل قبول نيست.او خاطرنشان مي‌کند: طراحي سايت پنج هکتاري لوله سازي پايان يافته و عمليات اجرايي واحدهاي مسکوني در اين سايت توسط گروه‌هاي ساخت بزودي آغاز مي‌شود.
او مي‌افزايد: شهرک مسکوني 152 هکتاري براي واگذاري به متقاضيان مسکن ملي در مرحله تأييد نهايي شوراي عالي شهرسازي و معماري کشور است و اميدواريم با مشارکت مردم شاهد جهش توليد مسکن در شهرستان آذرشهر باشيم.مديرکل راه و شهرسازي آذربايجان شرقي يادآور مي‌شود: اميدواريم تا پايان فصل بهار تمامي متقاضيان مسکن ملي در اين شهرستان تعيين تکليف شده و زمين مناسب براي احداث مسکن ملي در اختيار آنها قرار بگيرد.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،طرح مسکن ملي از جمله طرح‌هاي مهم بوده تا در اين شرايط بد اقتصادي و گراني مسکن، همه افراد بتوانند از مسکن مناسبي برخوردار شوند، اما بلاتکليفي و عدم پيگيري مناسب اين پروژه به‌ويژه در شهرستان‌هاي کوچک سبب عقب‌ماندگي اين طرح و نارضايتي متقاضيان شده است که اميدواريم با بررسي بيشتر مسئولين مشکلات برطرف شود.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها