عصر آذربایجان

گزارش خبر

مديران غيرفرهنگي در باشگاه‌هاي فرهنگي

مديران غيرفرهنگي در باشگاه‌هاي فرهنگي

1403/03/20

گروه ورزشي: »ادامه فعاليت چنين مديراني نه تنها اندک اعتبار باقي مانده استقلال و پرسپوليس را لگدمال خواهد کرد بلکه به اعتبار مالکان هم لطمه خواهد زد و آنها را صرفا به »عابربانک‌« تبديل خواهد کرد.«


 شنيدن کلماتي »زشت« و »مشمئزکننده« از زبان افرادي که نفر اول دو باشگاه «فرهنگي - ورزشي» پرطرفدار در فوتبال ايران هست هر بيننده‌اي را از »فرهنگ« و »ورزش« و فوتبال بيزار و وادار به واکنش مي‌کند. مديراني که قرار است خيل عظيم هواداران خود را به «احترام» توصيه کنند، خود عامل بي‌احترامي و توهين شدند.
باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس که عمرشان از 50 عبور کرده و ريشه در فوتبال ايران دوانده‌اند، مديراني را در رأس خود مي‌بينند که نه تنها ذره‌اي بر مسائل فرهنگي اين دو تيم اضافه نکرده‌اند بلکه »ذره« فرهنگي هم که برخي مديران گذشته در اين دو باشگاه ايجاد کرده بودند را به حراج گذاشتند.
البته اين براي نخستين بار نيست که دو مدير تيم‌هاي پرطرفدار لب به چنين سخناني باز مي‌کنند و با بدترين و سخيف‌ترين کلمات از خجالت يکديگر در مي آيند و پايه گذار جريان مخرب و خطرناکي روي سکوها مي‌شوند. پيش از اين همه بودند مديراني که با الفاظ ناشايست زمينه را براي ايجاد درگيري‌هاي روي سکوها و توهين‌هاي هواداران به يکديگر فراهم مي‌کردند.
دبيات سميعي و درويش در شأن دو باشگاه فرهنگي نبود
 اتفاق اخير نگراني‌ها براي آينده را افزايش داد اما خوش شانسي دو مدير »غيرفرهنگي« اين است که ليگ به پايان رسيده و تا چند ماه ديگر هواداري به ورزشگاه نمي‌رود که بخواهد متأثر از ادبيات به کار برده شده بدترين و رکيک‌ترين شعارها را عليه تيم رقيب بر زبان بياورد.
مجادله »زشت« مديران دو باشگاه قطعاً بايد مالکان جديد را به فکر فرو ببرد که آيا مي‌خواهند با اين مديران اهداف و برنامه‌هايشان را در اين دو باشگاه پرطرفدار به اجرا درآوردند؟ آيا قرار است با چنين مديراني کار را ادامه دهند و منتظر اتفاقات تلخ‌تر و ناشايست‌تر باشند؟
قطعاً ادامه کار با اين دو مدير به اعتبار و شأن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس لطمه خواهد زد. مديري که نمي‌داند چگونه بايد کلمات را بر زبان بياورد که باعث رنجش خاطر مردم کشورش نشود، چگونه مي‌خواهد هواداران پرتعداد تيمش را مديريت و راهبردي فرهنگي کند؟مديرعاملي که روي صندلي باشگاه »فرهنگي – ورزشي« نشسته است و بايد هوادارانش را از ناپاکي‌ها و اتفاقات ناخوشايند برخي ورزشگاه‌ها دور کند، خودش نفر اول »بي حرمتي« و »هنجارشکني« شده است و يک قوم را از خود مي‌رنجاند و آتش اختلافات قوميتي را روشن مي‌کند. در اين شرايط چطور مي‌توان از او انتظار داشت افرادي را در مجموعه «فرهنگي» خود داشته باشد که بتوانند سکوها را درست هدايت کنند؟
رفتار و گفتار مديران تأثير مستقيمي روي هواداران دارد
مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اگر مي‌خواهند صرفاً يک »عابر بانک« نباشند و به معناي واقعي دو باشگاه »فرهنگي – ورزشي« را اداره کنند، بايد از مديراني استفاده کنند که قادر باشند چنين واژگاني را با رفتار و کردار و گفتارشان نشان دهند و الگويي شوند براي هواداراني که چشم به دهان و کلام آنها دوخته اند.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،ادامه فعاليت چنين مديراني نه تنها اندک اعتبار و شأن باقي مانده اين باشگاه‌ها را لگدمال خواهد کرد بلکه به اعتبار مالکان دو باشگاه هم لطمه خواهد زد و آنها را از مجموعه‌هايي با اهداف فرهنگي و مسئوليت‌هاي اجتماعي به عابربانک هايي براي پر کردن جيب مديران و بازيکنان اين دو تيم تبديل خواهد کرد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها