عصر آذربایجان

گزارش خبر

وضعیت کارگران با حد مطلوب فاصله بسیار دارد

امام جمعه زنجان:

1401/02/16

عصر آذربایجان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با وجود تلاش بسیار کارگران برای رونق اقتصادی و توسعه کشور اما وضعیت کارگران هنوز با حد مطلوب رفاه اجتماعی فاصله بسیار وجود دارد.

 آيين تجليل  از منتخبان جامعه کارگري و کارگران نمونه استان زنجان با حضور امام جمعه و مسئولان استاني، امروز در سالن همايش‌هاي اتاق بازرگاني زنجان برگزار شد.

در اين مراسم آيت‌الله علي خاتمي نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه زنجان اظهار داشت: در حال حاضر 120 هزار کارگر براي رونق، توليد، اشتغال، رفاه و صادرات استان زنجان در تلاش و تکاپو هستند و با وجود تلاش بسيار کارگران براي توسعه و رونق اقتصادي کشور اما وضعيت کارگران هنوز با حد مطلوب رفاه اجتماعي فاصله بسيار وجود دارد و اميدواريم در دولت جديد مشکلات کارگران تا حدودي بهبود يابد.

 نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان بيان کرد:  با اشاره به اينکه بايد قدرت و جايگاه کارگران که نبض تحرک اقتصاد جامعه هستند دانسته شود گفت: در استان زنجان انگيزه خوبي براي کار کردن وجود دارد اما بايد يک نوع انسجام درون و بيرون در جامعه براي حمايت از قشر کارگر داشته باشد. آيت‌الله خاتمي به شعار سال اشاره کرد و عنوان کرد: رهبري نقشه راه را ترسيم کردند که بايد توسط مسئولان اجرايي ريل گذاري شود زيرا اين کار سبب بالا رفتن کيفيت کار  و توليد،  افزايش بهره‌وري، نوآوري و ارزان به دست آمدن  کالا مي‌شود که در نهايت زمينه اشتغال بسياري فراهم مي‌شود.

در  ادامه اصغر نجاري ، دبير خانه کارگر استان زنجان با اشاره به افزايش حقوق کارگران گفت: درست است که حقوق کارگران افزايش پيدا کرده که اين امر خوشايندي است اما اين افزايش بهانه‌اي براي ايجاد تورم و گراني شده، زيرا در سال يکبار حقوق کارگران افزايش مي‌يابد اما در طول سال مدام گراني‌ها تکرار مي‌شود.

نجار به تعديل کارگران در برخي واحدهاي توليدي اشاره کرد و گفت: برخي کارفرمايان به دليل افزايش دستمزدها در صدد تعديل نيروي کار خود هستند که  از واحدها درخواست داريم کارفرمايان در کنار خانه کارگر از دولت مطالبه داشته باشند و به کارگران فشار وارد نکنند.

  وي با اشاره به اينکه کارگران سرمايه اصلي واحدهاي توليدي کشور هستند بيان کرد: جامعه کارگري و کارفرمايي مکمل هم هستند تا به هدف خود برسند و بايد از ظرفيت و توانمندي نيروي کارگر به درستي استفاده شود و کارگران نيز به لحاظ رواني در آرامش کار خود را انجام دهند که اين عامل سبب توسعه و رونق کشور خواهند شد.

دبير خانه کارگر استان زنجان به نحوه ارائه خدمات تامين اجتماعي به کارگران اشاره کرد و گفت: اعتراض‌هايي از جانب کارگران در مورد کمبود تجهيزات بيمارستان‌ها و عدم ارائه  خدمات مطلوب به کارگران تحت پوشش بيمه سازمان تأمين اجتماعي وجود دارد که از مسئولان مرتبط درخواست افزايش ظرفيت تخت‌هاي بيمارستان و تجهيزات بيمارستاني را در مورد کارگران داريم.

وي به نقدينگي در بازار اشاره کرد و گفت: نقدينگي که بيشتر در بازار وجود دارد در دست افراد سودجو و دلال است و به عنوان پولشويي از آن استفاده مي‌‌شود و اگر  به سمت توليد هدايت شوند سبب رونق اقتصاد کشور مي‌شوند.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها