عصر آذربایجان

گزارش خبر

کارگروه مشترک دولت و دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید تشکیل شد

کارگروه مشترک دولت و دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید تشکیل شد

1401/06/06

عصر آذربايجان- وزیر دادگستری از تشکیل کارگروه مشترک بین دولت و دستگاه قضایی برای رفع موانع تولید در کشور خبرداد و گفت: کارگروه‌های استانی نیز به صورت نظام‌مند فعالیت خواهند کرد.

عصر آذربايجان- وزير دادگستري از تشکيل کارگروه مشترک بين دولت و دستگاه قضايي براي رفع موانع توليد در کشور خبرداد و گفت: کارگروه‌هاي استاني نيز به صورت نظام‌مند فعاليت خواهند کرد.

 امين‌حسين رحيمي در جلسه ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان زنجان با تاکيد بر اينکه دولت سيزدهم با تمام توان و جديدت به دنبال توسعه سرمايه گذاري و ايجاد اشتغال در کشور است، اظهار کرد: نگاه دولت مبتني بر رفع موانع توليد و سرمايه گذاري است و در کشور قوانين و مقررات دست و پا گير در حوزه توليد وجود دارد و اين باعث شده روند توليد دچار مشکلات متعدد شود.

وي با بيان اينکه برخي قوانين و مقرارت در کشور ايراد دارند و از طرفي ديگر برخي مديران نيز ريسک پذير نيستند، گفت: هيچ مديري نبايد خلاف کند و اگر قانون مشکل دارد بايد قانون اصلاح شود.

وزير دادگستري با تاکيد بر اينکه نبايد به بهانه توليد و سرمايه گذاري نبايد خلاف صورت بگيرد، افزود: اگر قانوني مشکل دارد و مانع توليد است، بايد از طريق مجلس و مجوزهاي دولت برطرف شود.

رحيمي تصريح کرد: بايد موانع توليد در کشور برطرف شود نه اينکه خودمان در مسير توليد مانع تراشي کنيم.
وي افزود: در دولت سيزدهم هيچ مديري حق ندارد با استناد به قوانين دست و پا گير نخواهد کار کند و بايد راه‌هاي قانوني براي رفع اين قوانين پيچيده پيدا کند و روند توليد را سرعت دهد.

وزير دادگستري عنوان کرد: مديران استان زنجان نسبت به احصاء مشکلات واحدهاي توليد اقدام کرده و در داخل استان مشکلات و موانع را برطرف کنند و اگر رفع موانع نياز به دريافت مجوز بود از طريق وزارتخانه‌هاي مربوطه موانع برطرف شود.

رحيمي از تشکيل کارگروه مشترک بين دولت و دستگاه قضايي براي رفع موانع توليد در کشور خبر داد و گفت: کارگروه‌هاي استاني نيز به صورت نظام‌مند فعاليت خواهند کرد.

وي با تاکيد بر اينکه رفع موانع و مشکلات در جامعه بايد به صورت عملي در کشور صورت بگيرد، گفت: دولت سيزدهم براي ايجاد بستر مناسب براي توليد و رفع موانع در اين حوزه تلاش مي‌کند و در اين مسير اصلاح قوانين و مقررات پيچيده را در دستور کار دارد.

دولت دنبال قيمت دستوري در توليد نيست

رحيمي همچنين در آيين احياي همزمان چند واحد توليدي در استان زنجان با بيان اينکه دولت مستقر خود را حامي توليد مي‌داند، اظهار کرد: توسعه اين کشور نيازمند قوي شدن است و براي قوي شدن بايد توليد و اقتصاد قوي داشت.

وزير دادگستري به گزارش مسئولان در مورد چکونگي احياي واحدهاي توليدي اشاره و تصريح کرد: موفقيت‌هاي کسب شده در احياي واحدهاي توليدي بيانگر هماهنگي بين مسئولان است و جمع حاضر در جلسه هم هماهنگي بين نمايندگان دولت و قوه قضائيه را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينکه رئيس جمهور از زمان رياست قوه قضاييه دغدغه توليد داشته است، افزود: ستاد اقتصاد مقاومتي در قوه قضاييه از زمان رياست وي راه‌اندازي شده است.

رحيمي با تقدير از مسئولان استان از جمله استاندار براي فعاليت در حوزه احياي واحدهاي راکد گفت: واقعيت اين است که قوه قضائيه اول طرفدار توليد است، منتهي همواره به توليدکنندگان مي‌گوييم که سود خود را منصفانه حساب کنيد تا مصرف کنندگان هم توانايي مصرف داشته باشند.

وزير دادگستري با رد اينکه دولت به دنبال تعيين قيمت دستوري براي کالاها است، افزود: سازمان حمايت از حقوق مصرف کننده و سازمان صمت بايد به سمت قيمت مناسب براي توليدکننده و مصرف کننده هم باشند.

وي با توصيه به توليدکنندگان براي لحاظ کردن قيمت منصفانه براي توليدات خود افزود: اين مهم بايد در همه واحدهاي توليد مد نظر قرار گيرد و ضمن اينکه همه عوامل در قيمت محصول توليدي لحاظ شود چرا که واحد توليدي بنياد خيريه نيست و توليدکننده بايد سود کند، ولي اين سود بايد معقول و منصفانه باشد.

رحيمي با بيان اينکه دولت خدمتگزار افرادي است که يک شغل ايجاد کند، افزود: بايد دست افرادي که براي ايجاد شغل در همه حوزه‌ها تلاش مي‌کنند، بوسيد.

وزير دادگستري گريزي به مشکل واحد توليدي سرجين‌بافت زد و گفت: سال گذشته رئيس‌جمهور در بازديد از اين واحد توليدي دستور حل مشکلات اين واحد توليدي دادند و همه ما وظيفه داريم که مشکلات اين کارخانه را حل کنيم؛ مشکلات اين واحد توليدي که مربوط به وزارت دادگستري بود حل شده و از بابت ما گره‌اي وجود ندارد.

وي گفت: البته با تمام اعتقادي که به حمايت همه جانبه از توليد و رفع موانع توليد داريم ولي بر اين باور هستيم که نبايد به بهانه توليد خلافي صورت بگيرد و موانع توليد بايد از طريق قانون و مجوزهاي دولت شود.

رحيمي با تقدير از مسئولان استاني بابت حمايت همه جانبه از واحدهاي توليدي و برگزاري جلسات رفع موانع توليد گفت: متاسفانه گاهي اوقات مشکل کوچک در بخش اداري سبب مي‌شود که يک کارخانه به تعطيلي کشيده شود و تقاضاي ما از مسئولان استاني اين است که تا حد توان مشکل کوچک واحدهاي توليدي را در ستادهاي رفع موانع توليد حل کنند. امروزه دغدغه اصلي ما توليد است چرا که رشد اقتصادي و رفع مشکل بيکاري به اين حوزه بستگي دارد.

محسن افشارچي استاندار زنجان هم در اين جلسه اظهار داشت: گاهي اوقات مشکلات واحدهاي توليدي تعطيل شده به قدري بزرگ مي‌شود که کاري از دست مسئولان استاني بر نمي‌آيد و بايد مسئولان کشوري همت کنند.

وي گفت: سرجين‌بافت از جمله واحدهاي توليدي است که به همت بانک مرکزي و وزارت صمت بستگي دارد. چندين ماه است که براي حل سرجين‌بافت دوندگي داريم و خوشبختانه اين مشکلات در حال رفع شدن است.

استاندار زنجان گفت: قبل از هفته دولت به طور آزمايشي استارت سرجين بافت زده شده و بايد منتظر حل کلي مشکل تعهدات ارزي باشيم. همه ما معتقد هستيم که راه علاج اقتصاد کشور توليد است و بايد اين مهم بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش تسنيم، لازم به ذکر است پيش از جلسه کارگروه تسهيل، آيين افتتاح مجدد کارخانه کيان گرم نان نيز برگزار شد. گفتني است اين کارخانه به عنوان يکي از بزرگ ترين واحدهاي توليدکنندگان نان صنعتي در شمال غرب کشور به مدت دو سال بود که به دليل مشکلات بانکي و مالياتي تعطيل بود و پيش از آن هم با ظرفيت زير 15 درصد فعاليت مي کرد.

با ورود سرمايه گذار جديد و سرمايه گذاري 500 ميليارد ريالي و رفع مسائل و مشکلات، اين واحد توليدي فعاليت دوباره خود را از سرگرفته و در زمان حاضر 50 نفر به طور مستقيم و 150 نفر غير مستقيم در آن مشغول کار شده اند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها