عصر آذربایجان

گزارش خبر

چرا شهریه مدارس غیر‌انتفاعی به 18میلیون تومان افزایش یافت؟

استاندار زنجان:

1402/06/19

عصر آذربایجان-استاندار زنجان با انتقاد از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیرانتفاعی گفت: چه اتفاقی افتاده که شهریه این مدارس از 6میلیون به 17یا 18میلیون تومان افزایش یافته است.

 محسن افشارچي در نشست شوراي آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: مهم اين نيست که 99.99 درصد دانش‌آموزان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند بلکه آن يک صدم درصد که ثبت نام نکرده‌اند مهم هستند.

وي گفت: براي ما رتبه استان در تعداد ثبت‌نامي‌ها در سطح کشور مهم نيست و اگر حتي يک دانش‌آموز از مدرسه جا مانده است بايد علت آن مشخص شود. آموزش و پرورش استان بايد اين موضوع را پيگيري کند که چرا کودکي از تحصيل بازمانده‌ است.

استاندار زنجان افزود: 350 نفر بازمانده از تحصيل در مقطع ابتدايي در استان و همينطور 2 هزار و 877 نفر در مقطع متوسطه اول و دوم يک عدد نيست و سرنوشت تک تک اين کودکان است که براي ما اهميت دارد.

استاندار زنجان در ادامه از آموزش و پرورش استان علت افزايش شهريه مدارس غيرانتفاعي را جويا شد و گفت: چه اتفاقي افتاده که شهريه اين مدارس از شش ميليون به 17 يا 18 ميليون تومان افزايش يافته است؟

وي با بيان اينکه يکي از مشکلات کشور ما سنجش مسائل کيفي با معيارهاي کمي است، افزود: يکي از نکاتي که انتظار داريم آموزش و پرورش نسبت به آن شفاف‌سازي کند، بحث رتبه‌بندي معلمان بوده که در حال حاضر چه تغييراتي در آن ايجاد شده و چقدر حجم نارضايتي پايين آمده است.

افشارچي در ادامه با ذکر چند نکته درباره آموزش و پرورش، گفت: تعداد دستگاه‌هاي فرهنگي زياد است اما خروجي هيچکدام به اندازه آموزش و پرورش ارزشمند نيست چون آينده همه ما به مدرسه وابسته است و اهميت مدرسه کمتر از خانواده نيست؛ هرچقدر دستگاه‌هاي فرهنگي پس از آموزش و پرورش و پس از پايان دوره تحصيلي پاي کار باشند، باز هم تأثير دوره تحصيل را نخواهد داشت.

وي ادامه‌ داد: تضعيف امور تربيتي کار درستي نيست و بايد مباحث تربيتي در مدارس احيا شود بنابراين بايد در چهارچوب قانون به تقويت اين بخش کمک کنيم.

اين مسئول در ارتباط با موضوع عدالت آموزشي نيز گفت: آموزش و پرورش بايد تلاش کند که دانش‌آموزان کمتر برخوردار هم از عدالت آموزشي استفاده کنند و به اين قشر توجه ويژه شود.

وي با تاکيد بر تشکيل قرارگاه ويژه براي شناسايي استعدادهاي برتر گفت: قطعاً اين موضوع سبب شکوفايي استعدادها خواهد شد. حل مقطعي مشکلات قطعاً راحت‌تر از حالت انفجاري آن است و گاهي يک مشکل که با يک اقدام ساده قابل حل است تبديل به مطالبه مي‌شود.

افشارچي با تأکيد بر حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش، ادامه داد: نبايد اجازه دهيم کارها به حدي انباشته شود که ديگر امکان انجام آن‌ها وجود نداشته باشد مثل وضعيت امروز آسفالت شهر که اگر بخش بخش حل مي‌شد امروز شهرداري با حجم بالاي خرابي آسفالت مواجه نبود.

وي در ارتباط با مطالبات بازنشستگان نيز گفت: بايد تا اول مهرماه همه مطالبات اين افراد تسويه شود.

 مطابق آماري که مديرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه امروز ارائه کرد 350 کودک در مقطع ابتدايي و 2 هزار و 877 نفر در مقطع متوسطه اول و دوم ثبت نام خود را انجام نداده‌اند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها