عصر آذربایجان

گزارش خبر

گسترش حاشیه نشینی در تبریز معضل اساسی است

استاندار آذربایجان شرقی:

1403/01/28

عصر آذربایجان- استاندار آذربایجان شرقی گسترش حاشیه نشینی در تبریز را یک معضل اساسی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برای حل معضل حاشیه نشینی در تبریز اقدام اساسی انجام نگرفته است.

مالک رحمتي ديشب در ديدار رئيس و اعضاي هئيت مديره، بازرسان و شوراي انتظامي سازمان نظام مهندسي استان با وي افزود: پروژه‌هاي عمراني و ساخت و ساز داراي چهار رکن اساسي شامل کارفرما، مجري، پيمانکار و نظارت مي‌باشد و بخش نظارت که مستقيماً به سازمان نظام مهندسي ساختمان بازمي گردد، به تنهايي به اندازه سه بخش اول داراي اهميت و جايگاه ويژه است.

وي اضافه کرد: حال اگر اين سيستم نظارتي به نوعي به وظيفه خود در راستاي نظارت بر اجراي دقيق استانداردها و مقررات کم توجهي کند، پروژه ضربه خواهد خورد و در اين صورت است که منابع و منافع ملي لطمه و آسيب مي بيند.

استاندار آذربايجان شرقي اظهار داشت: بايد به گونه‌اي عمل شود تا جايگاه نظارتي سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي در زمينه اجراي دقيق ضوابط و مقررات و استانداردها و توجه به کيفيت در ساخت و سازها در سطح استان و کلانشهر تبريز بيش از پيش تقويت شود.

وي افزود: بايد مهندسان عضو اين سازمان براي رعايت حقوق مردم و اجراي دقيق استانداردها هم قسم شوند و ايستادگي کنند، زيرا که کوتاهي سهوي يک مهندس سر بزنگاه‌ها به جامعه ضربه مي‌زند، لذا سازمان نظام مهندسي ساختمان بايد به گونه‌اي عمل کند که کيفي سازي در اولويت قرار بگيرد که تحقق اين امر خدمت به نسل‌هاي آينده است.

استاندار آذربايجان شرقي در ادامه در خصوص يکي از دغدغه‌هاي اساسي خود در سطح شهر تبريز اظهار داشت: متأسفانه نماهاي ساختمان‌ها در کلانشهر تبريز از يک استاندارد و قانون خاص تبعيت نمي‌کند و اين باعث شده ساختمان‌ها و نماهايشان چشم نواز نباشد؛ در اين راستا سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي مي‌تواند پيشقدم شده و در اين خصوص هم مطالبه گر باشد و در زمينه زيباسازي و مناظر شهري به ياري شهرداري‌ها بشتابد.

رحمتي در بخش ديگري از سخنان خود به قرار گرفتن تبريز روي گسل اشاره کرد و گفت: اين امر ضرورت اجراي دقيق قوانين و مقررات را در ساخت و سازها بيش از پيش نمايان مي‌سازد و بايد نظارت دقيق‌تر بر اجراي قوانين و برنامه ريزي براي استحکام بناها و مقاوم سازي با دقت و سرعت بيشتري انجام شود.

استاندار آذربايجان شرقي سپس به موضوع اجراي پروژه‌هاي نهضت ملي مسکن در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: 42 تا 67 درصد در آمد مردم در شهرهاي مختلف به مسکن اختصاص مي‌يابد، لذا اگر بخواهيم مشکل معيشت مردم را حل کنيم بايد فکري به حال حل مسئله مسکن کنيم که با حل آن رفاه و آسايش اقتصادي مردم حاصل مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين راستا سازمان نظام مهندسي ساختمان مي‌تواند در کاهش بهاي تمام شده و نظام انگيزشي احداث مسکن به خوبي ايفاي نقش نمايد.

وي گفت: پروژه‌هاي نهضت ملي مسکن يکي از دغدغه‌هاي اصلي ما در استان آذربايجان شرقي است که با سرعت و کيفيت قابل قبولي در حال احداث بوده و تفاوت اين پروژه‌ها با مسکن مهر، اولويت داشتن کيفيت بر کميت است که به خوبي صورت مي‌گيرد.

رحمتي گسترش حاشيه نشيني در تبريز را يک معضل اساسي عنوان کرد و افزود: متأسفانه براي حل معضل حاشيه نشيني در تبريز اقدام اساسي انجام نگرفته است و در اين راستا نيز سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي مي‌تواند با بهره گيري از توان مهندسان متخصص خود به ارائه طرح و برنامه بپردازد.

وي با بيان اينکه اين ميزان حاشيه نشيني زيبنده تبريز نيست، اظهار داشت: طرح‌هايي منطقي، معقول و کاربردي از مراکزي همچون سازمان نظام مهندسي ساختمان براي حل معضل حاشيه نشيني بايد ارائه شود که اگر اين طور باشد، بنده براي مديريت آن حاضرم وقت بگذارم؛ در واقع اين گونه معضلات شهري با ديدگاه‌هاي مهندسي قابل حل است.

استاندار آذربايجان شرقي در پايان تاکيد کرد: سازمان نظام مهندسي ساختمان آذربايجان شرقي به دليل مأموريت کاري خود مي‌تواند محلي براي اعلام آمار و اطلاعات دقيق و به روز در حوزه مسکن باشد و با ارائه آمار دقيق و مستند به قانع کردن و طبقه بندي ذهن مديران مخصوصاً فرمانداران و شهرداران کمک بسزايي نمايد.

 

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها