عصر آذربایجان

گزارش خبر

شهدايي که شهيد بودند

شهدايي که شهيد بودند

1403/03/06

گروه سياسي: با وجود نقدهايي که به دولت سيزدهم وارد است اما ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس جمهور مقتدر ايران، زحمات و تلاش‌هاي بسياري کشيد.

محمدحسن حجازي


يکشنبه شب، زماني که گروهي از پاسداران و خانواده‌هايشان به ملاقات رهبري شتافتند، ايشان بدون اطلاع قطعي از حال و وضع رئيس جمهور رئيسي در پي حادثه دردناک پيش آمده، تعبيري را درباره وي بکار بردند که من تاکنون از ايشان نشنيده بودم و برايم تازگي داشت: » رئيس جمهورِ محترم و مغتنم …«. به عنوان کسي که از خُردي و نوباوگي شرف زيستن در سايه سار سرو انقلاب را داشته، به خاطراتم رجوع مي‌کنم؛ آشکارا رئيس جمهور شهيد رئيسي را نسبت به اسلاف خود، ولايت پذيرتر، بي ادعاترو مردمي‌تر مي‌يابم؛ سرتا پا و سراسيمه خود را وقف خدمت کرده بود و … شايد سِرّ تعبير»مغتنم« اين باشد! شهيد جمهور با توده مردم که از ديد بنيانگذار انقلاب اسلامي و جانشين ايشان همه کاره اين نظامند، سر و کار داشت. گرچه برخي پرورش يافتگان فکري مکتب غرب اين فعاليت‌ها را ذيل عنوان پوپوليسم تعريف مي‌کردند و از آن سکوي اهانتي به خدمتگزاران مردم مي‌ساختند اما اين شهيد بزرگوار نقطه درستي را نشانه گرفته بود و آن هم مردم داري و خدمت به پابرهنگان و تکيه بر آنان بود.
شهيد سيد ابراهيم رئيسي زماني که بر مسند دادگستري کرج و بعد استان همدان نشست با پدربزرگم ارتباطات تنگاتنگي داشت و با توجه به خاطراتي که پدربزرگم از ايشان مي‌گفت متوجه شدم که طلبه کوشا، فعال و جهادي است. رئيس جمهور شهيد ما به فضاي مجازي به شدت علاقمند بود و زماني که به سمت رياست سازمان بازرسي کل کشور رسيد بنده در موسسه تبيان مسئوليت اجرايي داشتم و از ايشان دعوت کردم تا از فعاليت‌هاي اين موسسه مطلع شود. با وجود آنکه طلبه جواني بود اما براي به دست آوردن اطلاعات و ظرفيت رسانه‌اي موسسه تبيان سوالات کليدي بسيار خوبي مي‌پرسيد که مشخص بود به اين فضا و بستر علاقه زيادي دارد. اين سال‌ها ميزان ارتباط دوستانه ما بيشتر و بيشتر ‌شد تا اينکه ايشان به رياست جمهوري رسيد و طبيعتا به دليل مشغله‌هاي بسياري که داشتند، ارتباط‌ها کم‌تر شد؛ اما دورا دور جوياي احوال‌شان بودم. آن سيد بزرگوار خانواده ساده اما تحصيل‌کرده‌اي داشت، خانواده‌اي اثرگذار که همواره در نظام فرهنگي کشور منشا خير و برکت بودند.با وجود نقدهايي که به دولت سيزدهم وارد است اما ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس جمهور مقتدر ايران، زحمات و تلاش‌هاي بسياري کشيد. نقل قولي از مقام معظم رهبري بعد از جلسات با رئيس جمهور وجود دارد که فرمودند:»ماشاالله توان اجرايي آقاي رئيسي بسيار بالاست که در هر مسئول اجرايي اين توان ديده نمي‌شود.« اقداماتي که شهيد ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس جمهور براي کشور انجام داد نادر است و قسمت‌اش اين بود که در راه خدمت به درجه رفيع شهادت نائل شود. اميدوارم برکات خدمت ايشان همچنان در جامعه اسلامي ايران ادامه دار باشد. طوبي لهم و حسن مآب! آقاي دکتر اميرعبداللهيان نيز که خود به تنهايي يک وزارتخانه بود و چه در دوران حيات شهيد سليماني در مقام بازوي ديپلماسي مقاومت و چه پس از آن بعنوان پيشران دستگاه سياست خارجيِ تراز انقلاب، بي قرار و با اخلاص، موجب شکل گيري اتفاقات بزرگي شد که کوچکترين آن انزواي رژيم سفاک صهيونيستي بود. اثرات و برکاتي که حاج قاسم در جبهه مقاومت گذاشت، شهيد اميرعبداللهيان در فضاي ديپلماتيک و ديپلماسي گذاشت. زماني که ايشان به عنوان وزير امور خارجه منصوب شد به ديدارشان رفتم. خضوع و تواضع آن شهيد در رفتار و پيگيري‌هايش ستودني بود. آقاي اميرعبداللهيان آنقدر انسان دوست داشتني و اخلاق‌مداري بود که وقتي ايشان را براي اهتزاز بزرگ‌ترين پرچم کشور در روز 12 فروردين سال 1402 دعوت کردم، پذيرفت و تشريف آورد و به پاس حضورش پرچم جمهوري اسلامي ايران را تقديم شان کردم. خدايش با سردار دلها مانوس و محشورش کند که: حسن اولئک رفيقا!
شهيد آيت‌الله سيد محمدعلي آل‌هاشم، امام جمعه تبريز و نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي نيز خدمت‌گزار واقعي جهان تشيع و اسلام بود. ايشان مظهر يک فرد اخلاق مدار و مومن واقعي بود که بدون هيچ چشم داشتي خودش را وقف نظام اسلامي و کشور کرده بود. زماني که رياست سازمان عقيدتي سياسي ارتش را به عهده داشت، خدمت‌شان رسيدم وشاهد برخورد متواضعانه ايشان با اطرافيان‌شان بودم. رفتار فروتنانه آن بزرگوارهمواره زبانزد خاص و عام بود. آخرين باري که ايشان را زيارت کردم ماه مبارک رمضان سال جاري و در يک برنامه ساده افطاري بود. آذربايجان شرقي و عدم رضايت مردم، مهم‌ترين نگراني‌ امام جمعه تبريز بود به همين دليل دغدغه هميشگي‌شان جلب رضايت مردم آذربايجان شرقي بود، چرا که تاکيد مقام معظم رهبري به اين شهيد بزرگوار ارائه خدمات‌رساني مناسب در شان مردم بود. همانطور هم که ديديم مردم ولايت‌مدار و قدردان آذربايجان شرقي استقبال باشکوهي از پيکرهاي مطهر اين شهيد بزرگوار و رئيس جمهور محترم و همراهانش داشتند. خاطرم هست رهبر فرزانه انقلاب درآخرين ديدار به ايشان اعلام کرده بودند که ان‌شاالله خدمات رساني‌شان به مردم ماجور واقع شود و به استاندار محترم که ايشان نيز در اين حادثه به درجه رفيع شهادت رسيد نيز توصيه کرده بودند تا همراهي بيشتري با آيت‌الله آل هاشم داشته باشد؛ سيد عالي قدري که بايد در سن بالاتري به درجه رفيع شهادت نائل مي‌شد. اميد که جرعه نوش شراب طهور از اجداد طاهرينش باشد: و سقاهم ربهم شرابا طهورا ! شهيد سردار سرتيپ دوم پاسدار سيدمهدي موسوي سرتيم حفاظت آيت الله رئيسي، همکلاسي من در دوره ليسانس بود. او انسان بسيار آرام، سر به زير، بسيار باهوش و فعال بود.
 آن شهيد بزرگوار زندگي بسيار ساده‌اي داشت و در عين حال در يک چهارچوب بسيار مقتدرانه انجام وظيفه مي‌کرد و با وجود آسيب جدي بدني نمي‌توانست از فرط علاقه خود به رئيس جمهوري کم کند تا آنکه در کنارشان به درجه رفيع شهادت رسيد.
 حقيقتا اين جمله شهيد بزرگوار حاج قاسم سليماني معيار درستي براي شهادت است. آنجا که فرمودند شرط شهيد شدن، شهيد بودن است. اين معيار مرا ياد رفتار و منش شهيد مالک رحمتي انداخت. شهيد مالک رحمتي نيز يکي از نخبه‌هاي جوان کشور بود که خدمات بسيار زيادي در آستان قدس رضوي انجام داد. در ارتباط با ايشان به دليل موضوعاتي که از قبل با هم مراوده داشتيم سوءتفاهمي پيش آمده بود که قبل از شروع خدمتش در استانداري تماس گرفت و از من طلب حلاليت کرد. آن گفت‌وگو در ذهنم ماند و اينجاست که مي‌توان آدم‌هاي خوب را شناخت و اثرات مثبت‌شان براي ما درس عبرت خواهد بود. از خداوند منان براي علو مرتبه همه اين عزيزان طلب رحمت مي‌کنم.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از خبرآنلاين،در نتيجه سانحه تلخ سقوط  بالگرد در مسير در منطقه جنگلي ديزمار بين روستاي اوزي و پير داوود ، ابراهيم رئيسي رئيس جمهوري کشورمان، حسين اميرعبداللهيان وزير امورخارجه، آيت الله آل هاشم امام جمعه تبريز، مالک رحمتي استاندار تبريز، سردار سرتيپ دوم پاسدار سيد مهدي موسوي سرتيم حفاظت رئيسي و سه خلبان کادر پرواز، به شهادت رسيدند.جستجوي 15 ساعته براي يافتن محل وقوع سانحه و پيدا کردن بالگرد رئيس جمهور ساعاتي پر التهاب و سخت بود و در نهايت در دقايق ابتدايي صبح روز دوشنبه  با پيدا شدن لاشه هلي کوپتر حامل رئيس جمهور و همراهانش خبر شهادت آنها تاييد شد.
براساس اين گزارش  آيت الله رئيسي رئيس‌جمهور عصر روز يکشنبه30 ارديبهشت پس از افتتاح "سد قيز قلعه سي" به منظور افتتاح »ارتقاي کيفيت پالايشگاه تبريز« به اين شهر عازم شد و بالگرد وي در اين مسير در منطقه جنگلي ديزمار بين روستاي اوزي و پير داوود دچار سانحه شد ، رئيس‌جمهور و همگي همراهانشان به شهادت رسيدند.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها