عصر آذربایجان

گزارش خبر

بیش از یک تن مواد مخدر در اردبیل کشف شد

بیش از یک تن مواد مخدر در اردبیل کشف شد

1402/07/15

عصر اذربایجان- فرمانده انتظامی اردبیل گفت: بیش از یک تن و 353کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل کشف و ظبط شد که این میزان کشفیات نسبت به یک سال ماقبل آن 23درصد رشد نشان می‌دهد.

سردار جواد تقوي پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه شهر اردبيل به مناسبت هفته نيروي انتظامي اظهار داشت: اکثر متهمان جرايم سايبري نوجوانان هستند که ما از اينجا به خانواده‌ها هشدار مي‌دهيم که مراقب رفتار فرزندان خود به ويژه فعاليتشان در حوزه فضاي مجازي باشند.

وي خاطرنشان کرد: با هوشياري پليس 2 ميليارد و 270 ميليون تومان منابع مالي سرقت رفته در فضاي مجازي به مالباختگان بازگردانده شده است.

فرمانده انتظامي اردبيل گفت: 90 درصد پرونده‌هاي جرايم سايبري و فضاي مجازي در استان اردبيل در نيمه اول امسال کشف شده است.

تقوي افزود: با توجه به وقوع جرايم سايبري به صورت آني و لحظه‌اي مردم استان در صورت مشاهده چنين جرايمي مي‌توانند از طريق شماره تلفن 96380 آن را به پليس فتا گزارش دهند.

وي با اشاره به مبارزه بي امان پليس با کالاي قاچاق و موادمخدر تصريح کرد: ارزش ريالي کالاهاي قاچاق در سال جاري با 100 درصد رشد بالغ بر يک هزار و 114 ميليارد ريال بوده است.

فرمانده انتظامي اردبيل ادامه داد: اخيراً کالاهاي قاچاق سلامت محور به ارزش 2 ميليارد تومان در استان معدوم سازي شد تا سلامت مردم به مخاطره نيفتد.

تقوي با اشاره به مأموريت اولويت دار پليس در مبارزه با موادمخدر، قاچاقچيان و سوداگران مرگ اظهار کرد: با جمع آوري 4 هزار و 379 معتاد متجاهر اغلب آنها به کمپ‌هاي ترک اعتياد انتقال داده شدند تا زمينه حفظ سلامت آنها فراهم آيد.

فرمانده انتظامي اردبيل ميزان کشفيات موادمخدر را بيش از يک تن و 353 کيلوگرم اعلام و خاطرنشان کرد: اين ميزان کشفيات نسبت به يک سال ماقبل آن 23 درصد رشد نشان مي‌دهد.

تقوي تصريح کرد: تصادفات جاده‌اي در يک سال اخير در استان اردبيل به افزايش 7 نفر فوتي نسبت به سال ماقبل آن منجر شده که عمده دليل اين تصادفات نيز خواب آلودگي، عجله در رانندگي و تخطي از سرعت مطمئنه بوده است.

وي از پليس 110 به عنوان پل ارتباطي مردم با پليس خدمتگزار ياد کرد و گفت: امسال 548 هزار و 705 بار با پليس 110 تماس برقرار شده که روزانه سه هزار تماس به ثبت رسيده که 40 درصد آنها عملياتي بوده است.

فرمانده انتظامي اردبيل بيان کرد: پليس در نيمه اول امسال به دنبال تماس‌هاي مردمي يک هزار و 185 مورد عمليات و خدمات انتظامي را به مردم ارائه کرده است.

تقوي افزود: از طريق سامانه 197 نيز 16 هزار و 92 تماس با پليس برقرار شده که 16 درصد آنها تقدير از پليس، يک درصد تماس مربوط به شکايت از پليس و چهاردرصد نيز انتقادات و پيشنهادات بوده است که مابقي نيز تماس‌ها نيز درخواست از پليس بوده که مورد رسيدگي قرار گرفته است.

وي به استقرار مشاوران در کلانتري‌ها براي ايجاد صلح و سازش و کاهش نزاع و اختلافات خانوادگي اشاره کرد و گفت: 74 درصد پرونده‌هاي ارجاعي به اين مراکز منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامي اردبيل در پايان بيان کرد: با تقدير مقام معظم رهبري از نيروي انتظامي که اين مجموعه را مورد لطف و محبت خود قرار دادند ما در ماموري اربعين توانستيم شايسته عمل کرده و 25 هزار جلد گذرنامه زيارتي را تقديم مردم کنيم.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها