عصر آذربایجان

گزارش خبر

اجراي غير علمي مسقف‌سازي فاز دوم گلزار شهداي تبريز

اجراي غير علمي مسقف‌سازي فاز دوم گلزار شهداي تبريز

1400/12/15

گروه اجتماعی: طرح ارائه شده براي مسقف سازي فاز دوم گلزار شهداي وادي رحمت تبريز با طرح ساخته شده هيچگونه تطابقي ندارد.

آناهيتا رحيمي

 گروه اجتماعي: طرح ارائه شده براي مسقف سازي فاز دوم گلزار شهداي وادي رحمت تبريز با طرح ساخته شده هيچگونه تطابقي ندارد.
مسقف سازي فاز دوم گلزار شهداي وادي رحمت در خرداد ماه سال جاري مورد بهره‌برداري قرار گفت اما متأسفانه جوابگوي اقليم سرد و کوهستاني کلانشهر تبريز نيست.
پروژه به ظاهر اتمام يافته‌اي که با طرح ارائه شده هيچ تطابقي ندارد و علاوه بر اينکه فاقد کارکرد و هويت متناسب با چنين فضايي است، در زمره پروژه‌هايي جاي گرفته است که هدررفت منابع مالي شهرداري در آن به چشم مي‌خورد.
پروژه عمراني مسقف سازي فاز دو گلزار شهداي وادي رحمت، پروژه‌اي است که از روز اول، ايرادات فني و طراحي آن، کاملاً مشهود بوده است.
ايرادات فني و طراحي مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تبريز گفت: فاز دوم پروژه عمراني مسقف سازي گلزار شهداي وادي رحمت، در حالي در اوايل خردادماه جاري مورد بهره برداري قرار گرفت که همچنان ايرادات فني و طراحي آن آشکار و پابرجا بود.
حکيمه غفوري ادامه داد: متأسفانه بايد گفت که اين پروژه که بنابر گزارشات ارائه شده از سوي کارفرما، حدود 6 هزار مترمربع را پوشش داده است، به هيچ عنوان پشتوانه مطالعاتي از بُعد اقليمي و طراحي را نداشته و يکي از موارد هدر رفت منابع مالي شهرداري در دوره مديريت شهري گذشته به حساب مي‌آيد.
وي افزود: البته در ارتباط با جزئيات و مصالح اجرايي پروژه که جاي بررسي مجدد و دقيق‌تر را دارد، فعلاً اعلام نظري نکرده‌ايم و در اين خصوص از ناظرين پروژه خواسته شده تا نسبت به بررسي فني و اعلام نظر در خصوص کيفيت مصالح استفاده شده در بلوک‌هاي مختلف اعلام نظر نمايند، چرا که در بازديدهاي ميداني، تفاوت در نوع و ابعاد مصالح به کار رفته در پوشش سقف مشهود است.
چنين طرحي جوابگوي اقليم سرد و کوهستاني تبريز نيست
غفوري توضيح داد: اما بحث و انتقاد ما اين است که مبتدي‌ترين طراحان و معماران شهر هم مي‌دانند که چنين طرحي نمي‌تواند جوابگوي اقليم سرد و کوهستاني تبريز بوده و چه بسا موجب تشديد کوران در زمستان و گرماي شديد در تابستان نيز گرديده است.
وي افزود: از طرفي ديگر، ارتفاع بسيار زياد سقف از کف و نيز پوشش شيب دار مقطعي، هيچ نوع کارکردي در مقابل مديريت بارش‌ها نداشته و صدالبته موجب نارضايتي استفاده کنندگان گرديده است.
رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تبريز در پايان گفت: در مجموع بايد گفت که پروژه مذکور، چه از لحاظ آسايش اقليمي و چه از بُعد طراحي معماري، فاقد کارکرد و هويت متناسب با چنين فضايي بوده که در اين راستا با تشکيل جلسات متعددي که با حضور کليه عوامل طراحي، اجرايي و نظارت و … پروژه داشته‌ايم، اميد است در سه ماهه نخست سال آتي، بخش عمده‌اي از نواقصات پروژه حل گردد.
نقشه ارائه شده با نقشه ساخته شده تطابقي ندارد
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان آذربايجان شرقي گفت: بحث مسقف سازي گلزار شهدا جز برنامه‌هاي بنياد شهيد و امور ايثارگران نيست بدين گونه که در کل کشور چيزي به نام مسقف سازي گلزار شهدا وجود ندارد.
عباس پورحسن ادامه داد: مسقف سازي فاز يک گلزار شهدا به درخواست خود خانواده‌هاي معظم شهدا و پيگيري از شهرداري وقت انجام يافته است که در نهايت با هزينه کرد شهرداري صورت پذيرفت.
وي افزود: هم‌چنين مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا نيز با پيگيري مجدانه خانواده‌هاي معظم شهدا آغاز به کار کرد و نقشه مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا به تأييد ستاد مرکزي ارائه شد.
پورحسن توضيح داد: اما نقشه‌اي که بنياد شهيد براي مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا ارائه کرده بود با نقشه‌اي که ساخته شده است هيچ گونه تطابقي ندارد.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان آذربايجان شرقي گفت: مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا با مشکلات و نواقصي روبروست و وضعيت نامطلوبي به هنگام بارش باران و برف به وجود مي‌آيد که قابل گذشت نيست.
مقصران پروژه مسقف سازي مشخص خواهد شد
وي افزود: رئيس کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تبريز و بنياد شهيد و امور ايثارگران پيگير وضعيت به وجود آمده در پروژه مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا هستند که با پيگيري‌هاي صورت گرفته، مقصران وضعيت به وجود آمده در فاز دو گلزار شهدا مشخص خواهد شد و بايد تدابيري به وضعيت موجود در فاز دو گلزار شهدا انديشيده شود.
پورحسن گفت: مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا بايد مطابق با نقشه ارائه شده انجام مي‌گرفت که متأسفانه اين اتفاق نيفتاده است و تغيير و تحول ايجاد شده، منجر شده است تا پاره‌اي از مشکلات در مسقف سازي گلزار شهدا به خود آمده است.
وي افزود: 9 هزار و 894 شهيد، 24 هزار جانباز، يک هزار و 904 آزاده و 29 شهيد مدافع حرم در استان آذربايجان شرقي وجود دارد.
مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان آذربايجان شرقي ادامه داد: در بحث اصلاح وضعيت سقف گلزار فاز دو، مهندسين شهرداري منطقه 2 و تشکيل جلسه در اين خصوص انجام پذيرفته است.
وي در پايان افزود: هم‌چنين دفتر فني بنياد شهيد و امور ايثارگران با دعوت از همکاران مهندس از گلزار بازديد کرده و به نتايجي در اين خصوص رسيده‌اند که لازم است با معاونت فني شهرداري طي نشستي تبادل نظر و تصميم گيري لازم انجام پذيرد که اين امر به زودي اتفاق خواهد افتاد و گزارش آن به کميسيون فرهنگي شورا و جامعه ايثارگري اعلام خواهد شد.
لزوم رفع نواقص و مشکلات فاز دو گلزار شهدا
مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري تبريز گفت: مسقف سازي گلزار شهدا از سال 1384 مطرح است چنانچه مسقف سازي فاز يک گلزار شهدا مناسب‌تر از مسقف سازي فاز دو گلزار شهداست.
فرخ جلالي ادامه داد: طرح مسقف سازي فاز دو گلزار شهدا از سوي بنياد شهيد به شهرداري منطقه 2 ارائه شده است که در حال حاضر قابل بررسي در کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز و کميسيون عمران است.
وي افزود: طرح فاز دو گلزار شهدا با آب و هواي تبريز سازگار نيست و با توجه به اينکه اجرا و ناظرين بر اين طرح، وابسته به سازمان آرامستان تبريز نيست اما بايد نواقصات و مشکلات فاز دو سريعاً رفع شود.
جلالي بيان کرد: در اين رابطه جلسات متعددي برگزار شده و در اين راستا با پيگيري‌هاي لازم، برنامه‌هايي براي نواقص مسقف سازي اتخاذ خواهد شد.
مديرعامل سازمان آرامستان‌هاي شهرداري تبريز افزود: مشکلات فاز يک شهدا در فاز دو شهدا مد نظر است و به مسئولين مربوطه اعلام شده و اعتبارت مطالعاتي لازم براي سال 1401 پيش بيني شده است.
وي در پايان گفت: طرح کف سازي فاز دو گلزار شهدا بايد به سازمان آرامستان تبريز ابلاغ شود که در غير اين صورت اجرا نخواهد شد.
پروژه عمراني مسقف سازي فاز دو گلزار شهداي وادي رحمت، نواقص و مشکلاتي را به همراه دارد که هر چه سريع‌تر بايد رفع شود.
به گزارش عصر آذربايجان به نقل از مهر،با توجه به اينکه طرح ارائه شده با طرح ساخته شده هيچ گونه تطابقي ندارد با پيگيري‌هاي انجام گرفته مقصران اين پروژه مشخص خواهد شد.

منبع :

برچسب ها:

نظرات کاربران

    بازگشت به ابتدا صفحه

ارسال نظر

اخبار مرتبط

هزینه سرمایه ملی برای دریاچه ‌بیمارارومیه خیانت است

پدر علم کويرشناسي ادعا كرد
خروج

پدرعلم کویرشناسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی اقتصاد کشور صرف هزینه کلان برای انتقال آب به دریاچه ارومیه کار عقلانی نیست، گفت: این دریاچه بیمار است و به هیچ عنوان احیا نخواهد شد.

۹۰ درصد فسادهای مالی ناشی از رانت اطلاعاتی در دولت است

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي:
خروج

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ درصد فسادهای مالی از رانت اطلاعاتی در دولت است و پایه فساد اخلاقی نیز فساد مالی است.

بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:با توجه به وضعيت اسفبار اشتغال در آذربايجان غربي، وجود 40 هزار فارغ‌التحصيل بيکار در اين استان و بهبود وضعيت اشتغال و کسب و کار در گرو اهتمام جدي مسئولان است.

افزايش اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي استان

عصر آذربایجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش:شش ماه نخست امسال شاهد افزايش 217 درصدي اجراي احکام قضايي در خلع يد مناطق جنگلي از لحاظ مساحت در استان بوده و با توجه به نقش و اهميت منابع طبيعي بايد بهره‌برداري اصولي از آن مورد توجه جدي قرار گيرد.

تيغ مشکلات مالي بيخ‌ گلوي ناشران کتاب

گزارش
خروج

گروه گزارش: گرفتن مجوز کتاب، چاپ و انتشار آن و در ‌‌نهايت توزيع و پخش کتاب از پروسه‌هاي دشواري است که همه ناشران چه کساني که سال‌ها در اين زمينه فعاليت دارند و چه کساني که تازه وارد حيطه نشر شده‌اند از دغدغه‌هاي اصلي فعالان اين بخش به شمار مي‌رود دغدغه‌هاي ناشران استان آذربايجان غربي گلايه‌هاي زيادي از آن دارند.

تندرستی

نذري وتهديد سلامت عزاداران
خروج

گروه تندرستي:در دهه اول ماه محرم بسياري از تكايا، مساجد و حسينيه‌ها غذاي نذري مي‌دهند. هرچه هم كه به تاسوعا و عاشوراي حسيني نزديك‌تر مي‌شويم، هيات‌هاي بيشتري به خيل عزاداران و نذري‌دهندگان مي‌پيوندند و از طرفي بر گيرندگان غذاي نذري هم افزوده مي‌شود.

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي

پاسخ امام زمان (عج) به چند شبهه عاشورايي
خروج

گروه دين و انديشه:کافيست فقط چند لحظه به ماه محرم و روزهاي عزاداري بر امام حسين عليه السلام بيانديشي. اين فکر ناخودآگاه يک شيعه را به ياد امام زمان خويش مي اندازد که آن حضرت چه نگاهي به اين ماه دارد و انديشه و افکار او در اين باب چگونه است؟

مبالغه‌گويي مهم‌ترين آسيب در عزاداري‌ها است

امام جمعه مياندوآب:
خروج

گروه خبر:امام جمعه مياندوآب گفت: اغراق و مبالغه مهم‌ترين آسيب در آئين‌‌هاي عزاداري امام حسين (ع) است.

ايجاد امنيت اجتماعي پايدار نيازمند خرد جمعي

عصر آذربايجان گزارش مي‌دهد
خروج

گروه گزارش: امروزه امنيت اجتماعي به يکي از مهمترين مباحث در بحث امنيت تبديل شده است؛ ايجاد امنيت اجتماعي پايدار به ويژه در استان‌هاي مرزي، نيازمند همت جدي تمام متوليان بخش فرهنگي و اجتماعي است.

معماي حل نشده راه هاي زير زميني تبريز

گفتگو
خروج

گروه تاريخي:?راه هاي زير زميني و عجايب ناشناخته آن هميشه در فيلم هاي علمي تخيلي يکي از سکانس هاي مشهور و مورد علاقه کارگردانان و تماشاگران است و آنها را روي صندلي سينما يا مقابل صفحه جادويي تلويزيون ميخکوب مي کند.

استان زنجان ظرفيتي ناشناخته براي کشورهاي قفقاز

گزارش
خروج

گروه سياسي: استان زنجان در شمال‌غرب کشور مسافت قابل قبولي با کشورهاي قفقاز دارد، اما اين ظرفيت براي اقتصاد زنجان به خوبي به کارگيري نشده است.

درباره نشریه عصر آذربایجان

خروج

«عصر آذربایجان» نخستین نشریه منطقه ای استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی،زنجان و اردبیل هست

سایر اخبار این موضوع

پربازدیدترین خبرها

پرتفسیرترین خبرها